Praga: Neskončni mostovi

Gregor Jošt

Izkušnja in utrip mesta

Zimski semester 5. letnika sem opravljal na Fakulta architektury ČVUT. Izbral sem si predmete Theory of architecture and  esthetics, Ecology 3 -Social Ecology,  Interior 3 – History of theatre, Technical infrastructure 2 – urban utilities in Design Studio 1. Pri seminarskem projektu smo se, s pomočjo parametričnega oblikovanja v programu Rhino, ukvarjali z notranjo opremo nove poslovne stavbe avtomobilskega proizvajalca Škoda. Pri ostalih predmetih pa sem moral napisati esej ali pa analizirati določen objekt.

Vsi predmeti so se izvajali v angleščini in z jezikom ni bilo težav. Zanimiv je bil predmet Ecology 3, kjer smo snov jemali na bolj poseben način kot smo tega vajeni v Sloveniji. Ure so bile precej sproščene, več je bilo sprotnega izražanja idej in mnenj glede na določeno temo, v obliki skupinskega dela ali predstavitve pred celim letnikom. Predmeti so večinoma zahtevali sprotno delo in preverjanje, tako da za konec ni ostalo veliko. Večina predmetov je izpit obravnavala kot oddajo mapo, ki si jo moral dopolnjevati skozi semester. Pouk je do novembra potekal v živo, za tem pa se je epidemiološka situacija poslabšala in smo preostali del opravili preko spleta.

Življenje v Pragi mi je odprlo nov pogled na tujino. Definitivno je to ena najboljših izkušenj študentskih let. Najslabša stvar so bile zelo stroge omejitve zaradi Covida, kar je precej uničilo zadnje dva meseca izmenjave. V Sloveniji nisem vajen tako hitrega transporta, ki je za študente zelo cenovno dostopen. Vsak del češke je zelo dostopen z javnim prevozom. Poleg tega pa Češka v središču Evrope ponuja možnost za hiter oddih v sosednjih državah.

Stanovanje sem najemal v okolišu Prage 3, ki je sicer na obrobju in kar oddaljen od Fakultete za arhitekturo. Zaradi visokih cen stanovanj, raje priporočam študentski dom. Na splošno pa so stroški življenja precej podobni Sloveniji.

Fakulteta in študijski proces

Naloga semestra je bila na čim lažji in razumljiv način ustvariti enostaven sistem, ki bi nas vodil skozi novo pisarno podjetja Škoda. Trenutno so glavne težave dolgi, ozki hodniki in preveč uraden izgled prostorov, ki za zaposlene, ki naj bi se počutili kot doma, deluje hladno in ostro. Za našo zasnovo smo morali uporabljati samo program Rhino s priključkom Grasshopper. Na koncu smo prišli do rešitev kot so navigacija z različnimi odtenki in bledenjem barv, ter različnimi oblikami likov, ki se prilagajajo glede na odprtine in pomembnost prostorov. Predstavitev je potekala v programu Unity, kjer smo s pomočjo VR očal, stranki uspešno predstavili naše ideje.