Izkušnja in utrip mesta
Na Dunaj sem se odpravila v letu 2022/23, kjer sem zaključila zimski semester 5. letnika. Želela sem stanovati v študentskem domu, vendar so bile zaradi pozne prijave na razpolago le še dražje študentske sobe. Z iskanjem stanovanja sem imela srečo, saj je eden od znancev, ki živi na Dunaju, ravno iskal sostanovalca. Bi pa priporočila iskanje stanovanje čimprej, saj je povpraševanja veliko. Najpogosteje objavljajo na aplikaciji WG-GESUCHT in Facebook skupini. Na Dunaj sem se preselila mesec prej, da sem opravila ponovitveni tečaj nemščine. Zelo priporočeno je znanje nemščine, saj s tem je večja izbira predmetov na fakulteti. Izbrala sem si polovico predmetov v angleščini in polovico v nemščini. Všeč mi je šolski sistem pri njih, saj imajo redni študentje pester spekter predmetov in možnost, da si sami izbirajo predmete določenega sklopa in s tem prilagodijo semester svojim željam. Možno si je izbrati tudi predmete na fakulteti, ki spadajo pod druge smeri. Sama sem si izbrala en umetniški predmet, kjer smo ustvarjali kolaže in videe. Ocenila bi, da so bili izbrani predmeti zahtevnejši kot pri nas, vendar sem se ogromno naučila. Kot Erasmus študentko me je pozitivno presenetilo, da sem imela veliko stika in skupinskega dela tudi z rednimi študenti fakultete. Z ostalimi Erasmus študenti sem se pa spoznala na dogodkih, ki jih organizira ESN. Zelo aktivna je tudi WhatsApp skupina, kjer nas je bilo približno 400 mednarodnih študentov.
Dunaj je razdeljen na okrožja, ki vsako zase deluje kot svoj center. Ima zelo dobre transportne povezave in z javnim prevozom prideš res hitro in povsod. Je arhitekturno in zgodovinsko zelo bogato mesto. Slabost se pokaže, da so po večini vstopnine za muzeje in galerije tudi za študente gibljejo okrog 15€. Dunaj je zelo turistično in živahno mesto,tako podnevi kot ponoči. Glede na velikost mesta primanjkuje zelenih površin in nasplošno narave, kar je še posebej vidno jeseni/pozimi, zato je obisk Dunaja spomladi/poleti bolj prijeten. Zelo prijeten pa je božični Dunaj, ki je poln stojnic, ki dišijo po hrani in kuhančku.
Celotna Eramus izkušnja je zelo pozitivna in nepozabna, ki je minila zelo hitro. Če bi imela možnost ponovne izbire bi šla za celo leto, da izkusim še poletni Dunaj.
Fakulteta in študijski proces
Predstavila bom seminarski projekt, ki sem ga opravljala pri Harather Karin, Aichinger Anji in Kühn Christianu. Prvi mesec in pol smo se spoznali z učenci in učitelji osnovne šole, na kateri smo v tem semstru projekt zasnovali idejno. V drugem semestru pa so se izbrani projekti realizirali, zato je bilo projekte potrebno snovati z mislijo na njegovo kasnejš materializacijo. Preden se je vsak lotil svojega projekta smo v parih ali trojicah obravnavali lokacije šole, analizirali in naredili poskusni test 1:1, kjer smo opazovali kako z različnimi posegi ustvarimo učinkovite in prijetne prostore, ter kaj najbolj ustreza potrebam uporabnikov. Celoten proces projektiranja je bil zelo aktiven in zanimiv, saj je bil v konstantni korespondenci z učitelji in učenci.
Obravnavala sem območje avle, zaradi njene dolge zasnove, sem jo s pomočjo obstoječega pohištva in novo zasnovo inštalacije razdelila na več manjših predelov. Vsak polkrog deluje kot samostojen element v prostoru, ki spodbuja gibanje otrok in ustvarja različne igralne kotičke. Ker so otroku okna na nedostopni višini, mu najvišja stopnička omogoča pogled navzven. Pod njo so zavese, ki omogočajo zasebnost. Srednje visoki nivo vsebuje prostore za shranjevanje. Cvetlična korita so del intervencijskega kroga, ki delno zakrivajo pogled in pripomorejo k ustvarjanju intimnega ambienta. Konstrukcija je izdelana iz lesa in je na spodnji strani obložena s filcem, da se olajša transport. Del intervencijskega kroga so tudi preproga in vreče za sedenje, katere so pri otrocih iz »Poskusne imitacije 1:1 projektov« bile zelo priljubljene. Ker v avli ni prostora za zbiranje, druženje ali manjše prireditve, se lahko polkrogi združijo in delujejo kot manjše tribune.