Praksa v živahnem Parizu

Luka Korošec

Izkušnja in utrip mesta

Pariz je izvrstna destinacija za opravljanje prakse/izmenjave, saj ima zelo močno arhitekturno sceno, poleg tega pa mesto kot tako ponuja ogromno. Najtežji del pred začetkom, ki terja precej vztrajnosti, je gotovo iskanje nastanitve – sam sem imel srečo, saj sem prebival v 19. okrožju, v tipični podstrešni sobi chambre de bonne, neposredno ob liniji podzemne železnice, ki je glavni javni transport v mestu. Francoska prestolnica je izjemno intenzivno in živahno mesto, kjer je ritem življenja popolnoma drugačen od slovenskega – restavracije so obljudene praktično vse dni v tednu, vsak teden se odpre kakšna nova razstava ali pa mesto obišče znana glasbena zasedba. Kar se tiče francoščine – mislim, da ta ni pogoj, saj gre za mednarodno mesto, kjer tudi v večini birojev razumejo in govorijo angleško, je pa vsekakor dobrodošla, saj pride zelo prav predvsem izven delovnega mesta.

Delo

Študijsko prakso sem opravljal v biroju Studio Muoto, ki ima prostore v 17. pariškem okrožju. V obdobju 6 mesecev sem delal na petih različnih projektih v različnih fazah, od idejne zasnove (t.i. esq), raz­voja idejne zasnove (t.i. aps in apd), projekta za izvedbo (t.i. pro in dce) do dokumentov za gradbišče (t.i. act in det). V prvem mesecu sem delal maketi za projekta v izvedbeni fazi, Nanterre les Grues v Parizu in Ecocam­pus Diepenbeek v Belgiji, v merilu 1:100. Makete so eno izmed ključnih orodij, s katerimi Muoto komunicira ideje, ki stojijo za projekti, zato vključujejo veliko več detajlov kot je običajno za tako merilo. Pri delu sem med drugim uporabljal 3D-print, laserski rezalnik in laserski printer, ki jih, z izjemo prvega, na naši fakulteti nimamo, omogočajo pa izdelavo izjemno natančnih komponent, zaradi katerih je končni izdelek veliko bolj prepričljiv in atraktiven. V drugem mesecu sem delal na projektu Innovation Park Zurich v fazi razvoja idejne zasnove (aps). Gre za izrazito dolg in ozek kompozitni objekt, tipološko lepljenko klasične pisarniške lamele in rastlinjaka z izmenjajočimi-se enovišinskimi in dvovišinskimi prostori. Na podlagi tedenskih Zoom sestankov s še dvema arhitekturnima pisarnama iz Švice, sem glede na določene urbanistične in arhitekturne predpise optimiziral tlorise, prereze, fasade, detajle in 3D model. V tretjem in četretem mesecu sem pomagal pri vabljenemu natečaju v Pragi, ki smo ga delali v sodelovanju z lokalnim češkim birojem. Natečajna naloga je na izjemno zahtevni lokaciji (tako z vidika parcele nepravilne oblike z močno razgibanim terenom kot z vidika vseh omejitev in zahtev ohran­janja okoliške kulturne dediščine) v severnem delu historičnega centra mesta predvidevala izgradnjo nadstand­ardnih stanovanj z javnim pritličjem. Delo je vključevalo risanje tlorisov in prerezov, izdelavo testnih volumen­skih maket ter vizualizacije fasadnega pasu in celote. V zadnjih dveh mesecih sem delal na natečaju za zasnovo nove športne dvorane, menze, učilnic in vmesnih javnih prostorov v Erlangnu v Nemčiji. Natečaj smo delali v sodelovanju z birojem iz Berlina, s katerim smo na podlagi tedenskih sestankov skupaj razvili koncept, nato pa smo si delo razdelili. Sam sem delal na tlorisih, prerezih, fasadah in maketah, s pomočjo katerih smo preverjali različne volumenske in programske variante ter določili končni urbanistični koncept.

S prakso v tujini sem pridobil nova znanja in izkušnje v mednarodnem kontekstu, spoznal ljudi iz različnih držav in do določene mere spremenil svoj pogled na arhitekturo. Pristopi k snovanju projektov in razumevanje arhitekture kot fenomena, ki je neizbežno vpet v mnogo sfer sodobne družbe in iz katerih marsikdaj črpa navdih, se razlikujejo od tega, kar sem se naučil na fakulteti in pri delu v Sloveniji. Pro­fesionalna izkušnja v tujini mi omogoča, da na arhitekturno produkcijo doma in na splošno gledam drugače in mi ponuja dodatno perspekivo, s katere lahko presojam, analiziram in mislim arhitekturo.