Danska: kvaliteten izobraževalni proces in grajenje močne skupnosti

Katjuša Rupnik

IZKUŠNJA IN UTRIP MESTA

Zdi se mi, da se pri izbiri študija študentje preveč osredotočamo na izbiro velikih mest, če se le da, prestolnic. Predvidevam da je to zato, ker si želimo biti v centru najprestižnejših fakultet, najraznovrstnejše kulturne scene in sploh vsega najboljšega. Toda ali ima izkušnja življenja v tuji prestolnici res toliko večjo vrednost kakor življenje v majhnem od boga pozabljenem mestu. To je seveda odvisno od vaših vrednot. Priznam; če je vaš cilj ustvariti privlačen CV, ‘izmenjava v Londonu, Anglija’ zveni veliko bolj prepričljivo kot ‘izmenjava v Hullu, Anglija’ denimo. Graviteranje k velikim mestnim centrom in prestižnim fakultetam je po mojem mnenju eden izmed simptomov neo-liberalistično naravnane miselnosti, zaradi katere je študij postal le še nizanje nazivov in značk, ki naj bi povečale vrednost našega imena na trgu dela. Ko boste izbirali destinacijo vaše Erasmus izmenjave, poskušajte izzvati vrednote, ki nam jih postavlja družba in se vprašajte: ,Kaj je zame resnično pomembna vrednota?’

Če je vaša vrednota kvaliteten izobraževalni proces, ki spodbuja skupinsko delo in odprto komunikacijo, je Danska dobra izbira. Bodite pozorni, ko rečem ‘izobraževalni proces’ in ne ‘učni program’. Program, ki sem ga eno leto obiskovala v Horsensu na Danskem, ni najbolj odgovarjal mojim željam, je pa bil zato izobraževalni proces pisan meni na kožo in dobra alternativa procesu, kot smo ga vajeni v Ljubljani. Pred začetkom študija nam je bilo podano kratko predavanje o pedagoškem procesu, ki je že nekaj časa uveljavljen na Danskem. Pedagog Edgar Dale, je leta 1946 razvil koncept piramide izkušenj, s katerim trdi, da si ljudje s predavanj zapomnimo le 5% povedanega, če pa znanje predajamo komu drugemu/jih učimo, si mi sami zapomnimo 90%. Njihov način učenja imenujejo ‘Problem based learning’, kar pomeni, da boste celo leto delali na enem projektu, predavanja so bolj kot ne informativna in navadno niso namenjena podajanju znanja, ampak na njih izveste, kje lahko določene informacije najdete. Vsebina programa je definitivno precej daleč od tega, česar smo vajeni v Ljubljani. Prevladujejo tematike gradbene fizike, gradbene mehanike, uprave, in zakonodaje. Zame osebno se te teme precej daleč od tem, ki me zanimajo, pa sem kljub temu uživala tekom obeh semestrov, ker je bil učni proces privlačen in zanimiv. V četrtem semestru je bil naš projekt ‘Subvencionirana stanovanjska zgradba čez tri nadstropja’, v petem pa ‘Prenova stanovanjske zgradbe’. Tekom obeh semestrov sem dobila širok vpogled v Dansko gradbeno industrijo, zakonodajo, proces gradnje in podobno. Šola poskrbi tudi za raznovrstne ekskurzije, kjer smo še bolje spoznali proces gradnje na Danskem.

Še ena vrednota, ki je zame resnično pomembna in jo boste na Danskem definitivno deležni, je grajenje močne skupnosti. Še posebno ta vrednota stopi v ospredje v majhnem mestecu kot je Horsens, kjer manka vsega, kar obljubljajo velika mesta. V večjih mestih so nam kulturna dogajanja, prireditve in nočno življenje servirani na krožniku in jih lahko konsumiramo z enako lahkoto kot kruh iz Mercatorja. V Horsensu, postanemo študentje ustvarjalci kulturnega dogajanja. Pri tem so različne prostovoljne študentske skupnosti zelo dejavne. Prostovoljstvo je zelo razširjena danska navada, zato predlagam, da tudi sami postanete prostovoljci v duhu spoznavanja tuje kulture. Lahko boste organizirali plese, filmske večere, štrikarske večere, večere trivije in podobnega. Prav tako je bratski duh izredno močen v študentskem domu imenovanem Kamtjatka. Od večerij na hodnikih doma, do neskončno dolgih šahovskih partij, do piknikov na domskem dvorišču….lahko bi naštevala v nedogled, pa ne bom, saj je ta del izkušnje povsem prost in je odvisen od domišljije in iniciative udeležencev. Dejstvo pa je, da okolje in socialna klima na Danskem taka, da omogoča iniciativo: Čas, ki ga porabite za šolske obveznosti ne odžira prostega časa, prostori fakultete so študentom dostopni 24/7 vse dni v letu, kjer boste imeli dostop do učilnic, ki so vse opremljene z ekrani in zvočniki, prav tako Študentski dom ponuja veliko skupnih prostorov, kjer lahko organizirate druženja; na voljo je skupna kuhinja, kjer lahko prirejate večerje za več ljudi, ‘gaming room’, kjer najdete opremo za gejmanje in veliko namiznih iger, ‘skupna soba’ je prostor, kjer se ljudje navadno družijo ob večerih. Na voljo boste imeli vse, da si sami ustvarite najboljšo možno Erasmus izkušnjo.