IZKUŠNJNA IN UTRIP MESTA
izmenjava v Nemčiji je bila moja prva izkušnja življenja izven domačega okolja, saj prej nikoli nisem živela sama. To obdobje je bilo izjemno poučno, saj sem se soočila s številnimi izzivi, ki jih prej nisem poznala. Eden od najbolj nenavadnih pripetljajev se je zgodil tik pred odhodom na dopust, ko sem se po nesreči zaklenila iz stanovanja.
Celoten dopust sem preživela z mislijo na to, kako bi se lahko vrnila noter brez velikih finančnih stroškov. Po vrnitvi sem se obrnila na najemodajalca, ki mi je dovolil, da poskusim sama rešiti situacijo. Skupaj z dobrim prijateljem in uporabo AMZS kartice zavarovanja sva z nekaj iznajdljivosti uspela ”vlomiti” v stanovanje – hitro, varno in brez poškodb.
Podobnih situacij se je na izmenjavi zvrstilo kar nekaj, vsaka pa me je naučila nekaj dragocenega. Največja lekcija je, da se tudi iz najbolj neposrečenih in stresnih trenutkov vedno izcimi nekaj dobrega. Ti izzivi so me naučili samostojnosti, prilagodljivosti in pomembnosti iskanja rešitev, tudi ko se zdi situacija brezizhodna. Na koncu so prav ti dogodki postali del spominov, ki me še danes nasmejijo.
Če bi morala dati en nasvet študentom, ki se odpravljajo na izmenjavo, bi bil to: udeležite se ESN dogodkov, kot je Party Animals, ali podobnih družabnih srečanj. Takšni dogodki so odlična priložnost za spoznavanje novih ljudi, kar je po mojem mnenju ključni del izmenjave. Nova poznanstva so dragocena, saj vam lahko prijatelji, ki jih spoznate, stojijo ob strani v tistih težjih trenutkih.
Meni so ljudje, ki sem jih spoznala na dogodkih, kot je Party Animals, najbolj obogatili izkušnjo izmenjave. Skupaj smo preživeli nepozabne trenutke, ki so izmenjavo naredili še bolj posebno in prav zaradi njih je moj čas v tujini minil hitro in pustil nepozaben pečat.
FAKULTETA IN ŠTUDIJSKI PROCES
Načini dela in poučevanja na gostujoči fakulteti v Nemčiji so bili precej drugačni kot pri nas, kar mi je omogočilo povsem novo izkušnjo študija. Poudarek je bil na povratnih informacijah študentov, kar pomeni, da se predmeti iz semestra v semester prilagajajo, dopolnjujejo ali spreminjajo glede na potrebe in želje študentov. Čeprav je to povzročilo nekaj zapletov pri sestavljanju Learning Agreementa, se je vse na koncu lepo uredilo..
Seminarski projekt, ki sem ga želela posebej izpostaviti, sem razvijala pod mentorstvom prof. Janette Kuo, ki vodi arhitekturni in konstrukcijski seminar. Projekt je bil osredotočen na konstrukcijske rešitve, zaradi česar smo veliko časa namenili poglabljanju znanja o statiki in detajlih gradnje.
Tema projekta je bila zasnova objekta, ki se dinamično odziva na letne čase in omogoča urbano kmetovanje skozi vse leto. Program objekta vključuje celoten proces – od sejanja, kultiviranja in sušenja rastlin do izdelave končnih produktov ter njihove prodaje. Objekt je zasnovan v treh slojih, s statičnim jedrom – dimnikom – kot osrednjim elementom. Dimnik služi kot srce sistema, saj v njem poteka sušenje pridelkov, ki jih z vgrajenim dvigalom premikamo med nadstropji glede na fazo predelave. Končni izdelki se nato predstavljajo in prodajajo v pritličnem delu objekta, kjer je kavarna, tržnica in prostor za delavnice.