IZKUŠNJA IN UTRIP MESTA
Preteklo študijsko leto sem sodelovala v Erasmus izmenjavi in ga preživela v Bruslju v Belgiji. To je bil moj prvi obisk države, ki me je prijetno presenetila – tako Belgija kot še posebej samo mesto. Bruselj je po površini primerljiv z Ljubljano, vendar ima več kot milijon prebivalcev, med tednom pa jih v mestu biva več kot dva milijona. Je živahno, živopisno mesto, polno ljudi različnih kultur in narodnosti. Takoj sem se počutila dobrodošlo, poleg tega pa je bilo veliko mednarodnih študentov, kar je ustvarjalo odprto in dinamično okolje, v katerem je bilo zelo preprosto sklepati nova poznanstva.
Zgodovinsko mestno jedro je bogato z gotsko in baročno arhitekturo, zato so bili sprehodi po njegovih ulicah vedno navdihujoči. Bruselj je znan tudi po močni secesijski arhitekturi, povsod po mestu pa se skrivajo mojstrovine Victorja Horte, Paula Hankarja in njunih učencev. Mesto ponuja tudi veliko zelenih površin; skoraj vsak vikend sem obiskala drug park. Posebej me je presenetilo, kako narava prepleta mesto ter ustvarja mirne kotičke sredi urbanega vrveža. Živela sem v študentskem domu, do univerze pa sem potrebovala približno 45 minut, a je bila pot prijetna, saj je javni promet dobro organiziran – metro, tramvaj in avtobusi so za študente cenovno dostopni, zanesljivi in enostavni za uporabo.
Vpisana sem bila v mednarodni magistrski program na UCLouvain, ki je ponujal sodelovanja z več partnerskimi univerzami prek delavnic, debat, gostujočih predavanj in projektnih nalog. Spoznala sem kolege iz več kot petnajstih različnih držav, kar je močno obogatilo študijsko okolje in omogočilo izjemno zanimivo izmenjavo pogledov na arhitekturo, krajino in družbene izzive.
FAKULTETA IN ŠTUDIJSKI PROCES
Študijsko delo je bilo zelo zanimivo in zahtevno. Osrednja tema, ki je povezovala več predmetov, je bila raziskava reke Sambre, ki priteče iz Francije in teče skozi Valonijo. Preučevali smo njeno stanje ter okoliško krajino, s poudarkom na območju med Charleroijem in Thuinom, kjer sta potekali tudi dve mednarodni delavnici. V prvem semestru smo v okviru studia analizirali vodna telesa, mokrišča in druge krajinske posebnosti ter oblikovali različne prihodnje scenarije, ki so združevali človeški in nečloveški vidik. V drugem semestru smo morali pripraviti konkretnejše projekte – zatočišča in prostore za uporabnike reke, pri čemer smo strukture zasnovali iz ponovno uporabljenih materialov z opuščene industrijske lokacije. Tak pristop me je spodbudil k ustvarjalnemu in hkrati racionalnemu razmišljanju, saj se s takšnim načinom dela v izobraževanju še nisem srečala. Menim, da mi je prav ta izkušnja dala pomemben vpogled v trajnostno načrtovanje, ki bo v prihodnosti ključnega pomena.
Posebej izstopa tudi projekt v sodelovanju z Norveško šolo za arhitekturo in oblikovanje. V okviru predmeta In-situ Built 1:1 smo odpotovali v Oslo, kjer smo zasnovali in sami zgradili savno. To je bila izjemno dragocena izkušnja, v kateri sem se veliko naučila tako o gradnji kot o norveški kulturi, pa tudi o timskem delu in prilagajanju zahtevnim vremenskim razmeram.
Moja Erasmus izkušnja je v vseh pogledih presegla pričakovanja – tako regionalno kot akademsko – in zelo sem zadovoljna z vsem, kar sem se naučila in dosegla. Izmenjava mi je odprla nova obzorja, me osebno obogatila ter mi dala dodatno motivacijo za daljni študij.





